Angie Motshekga, die minister van basiese onderwys, het onlangs gesê dat landswette en nie beheerliggame nie, die taal- en toelatingsbeleid en gedragskodes by ’n skool behoort te bepaal. Sy het dit na aanleiding van die Konsepwysigingswetsontwerp op Onderwyswette (BELAB) gesê, ’n wetsontwerp wat op die oomblik deur die proses van openbare kommentaar in die parlement gaan.
Naomi Meyer het ’n paar mense gevra om te skryf oor ’n wêreld waar onderrig in die taal wat die kinders by die huis praat, sou kon plaasvind.
Following the Draft Amendment Bill on Education Laws (BELAB), a bill which is currently going through the process of public comment in parliament, Angie Motshekga, minister of basic education, recently said that national laws and not governing bodies should determine the language and admission policy and codes of conduct at a school.
Naomi Meyer asked a few people to write about a world where children are educated in the language they speak at home.
Emva koqulunqo lomthetho osaqulunqwayo wemithetho yezemfundo (i-BELAB), umthetho oyilwayo okungoku nje uqhuba inkqubo yokuvakalisa izimvo zoluntu epalamente, umphathiswa wemfundo esisiseko uAngie Motshekga, kutshanje uthe imithetho yelizwe hayi izigqeba ezilawulayo kufuneka zimisele ulwimi nokwamkelwa kwabafundi. umgaqo-nkqubo kunye neendlela zokuziphatha esikolweni.
Naomi Meyer ucele abantu abambalwa ukuba bathi gqaba-gqaba ngezavenge kwabantwana ngelwimi labu lesuntu.
Danie van Wyk, uitvoerende voorsitter, DAK Netwerk
Vir kinders om in hul moedertaal onderrig te word sal nie slegs bydra tot beter akademiese prestasies en vordering nie, maar sal in hulle ook ’n selftrots ontwikkel, want hulle sal nie slegs gemaklik met hulself wees nie, maar sal ervaar dat hulle ’n voorreg het wat hulle te alle tye sal bevoordeel, omdat hul moedertaal deel van hul leefwêreld sal wees.
In lande waar daar groot belang geplaas word op moedertaalonderrig, is voorspoed te bespeur en is hierdie lande – die sogenaamde ontwikkelde lande – ten volle ontwikkel. Daar word ten volle gebruik gemaak van hul menslike hulpbronne en daar is ’n bewustheid van die rol wat taal speel in die ontwikkeling van hul land. Daar sal verskeie rolmodelle wees wat voorgehou word as voorbeelde van sukses. Moedertaalonderrig is in hierdie geval ’n volledig inklusiewe benadering wat op almal van toepassing sal wees. Dit sal deel van hul kultuur- en historiese identiteit wees. Hulle sal daarmee kan vereenselwig en ten volle mens wees. Dit sal van hulle burgers maak wat hul regte en voorregte sal aanvaar, daarvolgens verantwoordelik sal optree en hul godsdiens sal kan beoefen sonder enige intervensie of inperking. Hierdie kinders sal ’n lojaliteit teenoor hul land, hul vlag, hul volkslied en ander nasionale simbole ontwikkel – en dit met trots vertoon.
Also read | Lees ook:
Khawufane ucinge SA schools seminar: Mphuthumi Ntabeni responds
Skoleseminaar en die Wysigingswetsontwerp: Lesufi is die brein agter Afrikaans se verkragting
Skoleseminaar en Wysigingswetsontwerp: waarom Afrikaanse ouers moet kennis neem
Die inspirerende onnie agter Kakamas se tienertoneelprestasies
The Basic Education Laws Amendment Bill (BELAB): what parents should know
Persverklaring: Onderwysverklaring na aanleiding van Wysigingswetsontwerp op basiese onderwys
Herinneringe aan my onderwysloopbaan – en my pad met die onderrig van Afrikaans
Afrikaans en Kaaps op skool: Faeed Amardien se pad met die onderwys