...
"Die spanningslyn is deurentyd naaldskerp en neem naby die klimaks dramaties toe."
...
Titel: Die Bewonderaar
Skrywer: Erla-Mari Diedericks
ISBN: 978-1-7763-5508-2
Uitgewer: Wenkbrou
Hierdie lesersindruk is uit eie beweging deur die skrywer daarvan aan LitNet gestuur.
Daar is ’n fyn lyn tussen marteling en BDSM. Maar wat gebeur as die lyn uitgevee word? vra Erla-Mari Diedericks in haar sewende boek, Die Bewonderaar.
Die boek is in vele opsigte anders as sy voorganger, Dominique. Waar laasgenoemde ’n erotiese riller was, is Die Bewonderaar ’n waardige sielkundige riller. Fyn uitgewerk en deeglik nagevors. Dink aan Silence of the lambs in Afrikaans, net beter.
Met die klemverskuiwing van ’n erotiese na ’n sielkundige riller is die intieme handelinge meer subtiel verwoord terwyl die sadistiese tonele vermenigvuldig het. Lesers word dus met goeie rede op die voorblad gewaarsku dat die roman nie vir sensitiewe lesers bedoel is nie.
In Dominique glo die kunstenaar, Dominique du Randt, sy word bekruip. Sy klop om hulp by die sielkundige, dr Martin du Plessis, ’n kenner op die gebied van bekruipers, aan. Hulle probeer die booswig se identiteit vasstel.
In Die Bewonderaar hang die halfnaakte liggaam van ’n vrou in ’n boom; grotesk in ’n garter belt en visnetkouse. Haar gesig is soos dié van ’n straatvrou gegrimeer. Oral op haar lyf is briewe – wat Dominique van haar bekruiper ontvang het – vasgespeld. Briewe. Op elke brief is Martin du Plessis se naam in bloed geskryf.
Die vermoorde vrou is Dominique se aanneemma, Ma Tess.
Dominique, ook bekend as Courtesan, ’n sekswerker, word van die brutale moord aangekla. En vir waarneming in Molenberg Psigiatriese Hospitaal opgeneem. Soos ’n gevangene van alles gestroop: gordel, skoenveters, skeermes, naelknipper, hoofpyn- en depressiepille, asook haar vryheid. Die hospitaal was immers in die vroëe 1920’s die tuiste van gevaarlike misdadigers.
Nadat Dominique as ontoerekeningsvatbaar gesertifiseer is, hamer die vrae: Is sy dalk onskuldig? Bestaan die bekruiper genaamd Die Bewonderaar werklik? Wat is die Ophelia-klub? Die Voyeur, die Gentleman – wie is die derde persoon in die driemanskap?
Terwyl Martin en kaptein Shahied Abrahams die legkaartblokkies, wat onderstebo versprei lê, probeer inpas, word Phillip, ’n privaat speurder en voormalige kliënt van Dominique, in Martin se teenwoordigheid doodgeskiet. En Dominique se regsverteenwoordiger, Sharon Forbes, pleeg selfmoord.
Molenberg Psigiatriese Hospitaal bied egter geen beskerming nie. Nie aan Dominique nie, want sy kry in haar kamer notas van Die Bewonderaar. Nog minder aan die ander vroue, want George, die nagverpleër, gebruik hulle vir sy persoonlike plesier. En elke Donderdagaand, stiptelik om nege-uur, kom haal die Gentleman ’n vrou. Soms kom hulle terug.
Die Bewonderaar begin in Augustus 2019 en eindig in Julie 2022. Die hoofstukke spring tussen Martin, die Molenberg Psigiatriese Hospitaal en die Ophelia-klub. Lesers word met datums en lokale bo-aan elke hoofstuk op hoogte gehou.
Die spanningslyn is deurentyd naaldskerp en neem naby die klimaks dramaties toe.
...
Mandy is skreeusnaaks en raak ook kinderlik opgewonde oor haar pantoffels met dieregesiggies. Lesers wat van Mike Nicol se bergiekarakter Janet gehou het, gaan haar liefhê.
...
Alhoewel die skrywer agter in die bedankings waardering uitspreek vir twee uiters interessante karakters, is Die Bewonderaar deurweek met aanskoulike karakters en galgehumor. Die karakterontwikkeling van Mandy, ’n medepasiënt, en Ann, die psigiater, laat my lank na die lees van die boek steeds glimlag.
Mandy is skreeusnaaks en raak ook kinderlik opgewonde oor haar pantoffels met dieregesiggies. Lesers wat van Mike Nicol se bergiekarakter Janet gehou het, gaan haar liefhê. Ann met haar swart jogabroek, trampolienspring en ju-jitsu-praatjies is eksentriek.
Diedericks se agtergrond as joernalis, resensent en manuskripontwikkelaar help haar om uit te staan as skrywer. Sy pas al die reëls toe om spanning te skep: vreesaanjaende booswigte, klemmende atmosfeer (die gewese tronk wat nou as psigiatriese hospitaal dien en die akwarium), barbaarse geweld, kort hoofstukke, kort sinne – soms net enkele woorde – en waar nodig kru taal.
Haar teks is knap geredigeer, maar dit is nie waar dit ophou nie. Daar is groot moeite met die omslag gedoen. Die betekenis agter die treffende voorblad word op bladsy 79 verduidelik. Die skilderye in die klub is deur verskeie kunstenaars geskilder, maar almal is van Ophelia, wat op William Shakespeare se toneelstuk The tragedy of Hamlet gebaseer is. “Elke skildery is van ’n kaal vrou. Onder water. Besig om te verdrink. Vroue met oop monde en meestal geslote oë. Soms is hul oë wel oop, glasig of starend. Skrikwekkend starend. Vroue met kaal borste, na benede getrek deur die water se koue liefdeshand. Ander weer in deurskynende rokke, hul doodsbleek vel bedek met besitlike varings en slykerige waterplante.”
Die Bewonderaar gaan beslis as een van die groot rillers van die dekade onthou word. Lees dit!
Lees ook:
Erla Diedericks oor die rol van die moderne courtesan in vyfsterhotelle