Magda Louw: ’n skreeusnaakse reis deur die waansin van die lewe | Momentum Beleggings Aardklop 2023

  • 0

Momentum Beleggings Aardklop bied aan: Magda Louw
Met: Desiré Gardner
Teks: Desiré Gardner
Regie: Hannes van Wyk
Komponis/oorspronklike musiek: Bernard Frost
Vervaardiger: Suidoosterfees, Momentum Beleggings Aardklop en Innibos
Moontlik gemaak deur: Suidoosterfees, Momentum Beleggings Aardklop en Innibos Genre: Komedie
Taal: Afrikaans
Tydsduur: 60 minute
Venue: Beeld Ouditorium
Datum en tyd: 5 Okt 19:30, 6 Okt 14:00, 7 Okt 10:00

"Dames en here, Pierre, Marius."

Momentum Beleggings Aardklop bied met trots aan Magda Louw. In hierdie eenvrouvertoning vertolk die talentvolle Desiré Gardner die rol van Magda, die vrou wat haarself onverwags op nasionale televisie bevind. Met Hannes van Wyk as regisseur verken die produksie die eienaardighede en absurditeite van die lewe en die verganklikheid van die menslike bestaan. In ’n wêreld waar lag en introspeksie dikwels nie in dieselfde sin hoort nie, bied hierdie komiese juweel ’n unieke en aanskoulike samesmelting van humor en nabetragting. Magda se humoristiese aanslag op die lewe se waansinnighede, gelewer met ’n skerp geestigheid en slim woordspelings, verseker dat daar nooit ’n vervelige oomblik in dié komedie is nie.

Die produksie ontvou – die energieke Magda Louw pryk op die verhoog en vang dadelik die gehoor se aandag met haar komiese danspassies. Soos die musiek vervaag, neem Magda ’n oomblik om haarself aan die gehoor voor te stel. Van agter die skerms herinner haar verhoogbestuurder, Marius, kort-kort vir Magda om by die draaiboek te hou, waarna sy ’n kleurvolle beskrywing van Marius gee: “Hy is eintlik fokken irriterend.” Magda se voorliefde om van die onderwerp af te dwaal, voeg egter ’n heerlike onvoorspelbaarheid tot die opvoering wat haar in staat stel om komiese staaltjies en stories uit haar eie lewe in te weef. Te midde van die humor gee sy toe: “Soms moet hierdie geleentheid nie aan my gegun word nie”, en erken Magda speels die onvoorspelbaarheid wat daarmee gepaard gaan om vir haar ’n mikrofoon te gee en voor ’n gehoor te plaas. Verbasend genoeg beskryf sy haarself as “eintlik ’n skaam vrou”, ten spyte van haar onbeskaamde uitgelatenheid, wat die gehoor nuuskierig laat oor wie die enigmatiese en vermaaklike Magda Louw werklik is.

Magda delf in ’n reeks gedagteprikkelende onderwerpe wat naatloos in die materiaal van die opvoering ingeweef is. Sy skop af met ’n komiese benadering tot positiwiteit. Volgens Magda kan jou eie positiewe gesindheid selfs jou lewensmaat se lewensduur verleng: “Want mens maak nie iemand dood met ’n glimlag nie.” Dan skep sy ook ’n lewendige prentjie van die absurditeit van die samelewing se alledaagse gewoontes, norme en tradisies. Van kinders wat gedwing word om eienaardige woordsoorte op te los, tot die verwarrende reëls van die K53-rybewystoets ontbloot sy die skreeusnaakse wat in die alledaagse versteek is. Die gehoor kan nie anders as om te lag oor die loutere waansin van hierdie samelewingsnorme nie.

Magda deel vervolgens haar verwarrende stryd om die verbysterende reëls van sosiale media-etiket te begryp. Sy erken openlik dat sy nie heeltemal gereed is om op sosiale media haar verskyning te maak nie. Maar ’n mens kan nie help om te dink dat sosiale media nog nie heeltemal reg is vir Magda Louw nie... Magda se komiese navigasie van die sosiale media-landskap is ’n uitblinker-oomblik in die vertoning wat die belaglike ingewikkeldheid van aanlyn gedrag beklemtoon, terwyl dit hartlike dosisse humor lewer. Sy verduidelik “moeilike” terme soos “influencer”, “unboxer”, die “spieël-selfie”, hoe om te “scroll deur jou feed” en te “slide into someone’s DM’s”.

Magda verbaas ons daarbenewens met ’n limeriek wat die gehoor aanspoor om te lewe in die oomblik. Sy herinner ons daaraan dat die hede ’n geskenk is wat nie vir ewig sal hou nie:

“Kook, al kook jy sonder vye. Soen, al soen jy ’n klomp paddas. Bid, al is jou knieë blou. Die is jou nou. En jou nou gaan nie vir ewig hou.”

Magda sluit die opvoering af met ’n laaste stukkie diepgaande wysheid:

“Maar julle wonder seker: Wat is die punt, Magda? Die punt is, daar is altyd ’n punt. Elke storie het ’n punt en daai punt kom altyd te gou. Dan sit jy met die ‘moes’ wat verwoes, want jy het die kommas ignoreer. Al wat jy het, is nou – vandag. So, glimlag. Flous jou brein, al is hy ’n bliksem.”

Een van die merkwaardigste aspekte van Magda Louw is Desiré Gardner se interaksie met die gehoor. Gardner betrek die gehoor deurgaans, reageer op hul reaksies en improviseer met fynheid. Hierdie uitnemende vlak van gehoorinteraksie laat die opvoering verpersoonlik en intiem voel. Desiré Gardner beliggaam Magda Louw met ongelooflike charisma en komiese geskiktheid. Magda is ’n karakter wat moeiteloos tot die gehoor deurdring en hulle in haar wêreld intrek met haar humoristiese storievertelling en verwante mymeringe.

Magda Louw is nie bloot ’n toneelstuk nie; dit is ’n komiese meesterstuk wat vermaak, verlig en ’n onuitwisbare merk op die hart en verstand van die gehoor laat. Desiré Gardner se uitbeelding van Magda Louw trek die kyker in ’n wêreld in waar humor en introspeksie in perfekte harmonie saamleef. Hierdie produksie is ’n bewys van die krag van humor om lig te werp op die eksentrisiteite van die menslike bestaan. Dit alles terwyl ons aangemoedig word om elke kosbare oomblik te geniet en die lewe se eienaardighede met ope arms te omhels. In ’n wêreld waar die alledaagse dikwels die buitengewone oorskadu, duik Magda Louw op as ’n blink baken van humor en wysheid. Moenie die geleentheid misloop om deel te wees van hierdie onvergeetlike produksie nie. Mag hierdie ikoniese woorde jou bybly:

“I don’t know who needs to hear this, but there’s suurstof in jou longe.”

Magda Louw speel van 12 tot 14 Oktober by die Toyota US Woordfees.

Lees ook:

Desiré Gardner is Magda Louw by die Suidoosterfees. Ons gesels met haar.

  • 0

Reageer

Jou e-posadres sal nie gepubliseer word nie. Kommentaar is onderhewig aan moderering.


 

Top